Kladeradatsch!!!

Een verhaal over vrienden, durven en dromen

Het verhaal

Jef en Jos zijn twee schilders.
Jef wil rust bij het werk, Jos wil spelen. En dat botst. “Kladeradatsch !”
Twee witte handschoenen vallen in de verfemmer.
De ene handschoen kleurt rood en de andere geel.
Rood en Geeltje zijn geboren.
Ze hebben, net als de schilders, elk hun eigen willetje.
Wil Rood slapen, dan wil Geeltje spelen. “Kladeradatsch !”
Dan duiken er een groene en een blauwe sok op.
Ze gaan aan het werk en halen een wasmachine boven.
“He ! Er ontbreekt een groene sok !?”
Rood houdt niet van groen of blauw of geel. Rood houdt enkel van rood.
Geeltje vindt zo’n groene sok wel leuk, tot ergernis van Rood !
“Kladeradatsch !”


De inhoud

Onze poppen zijn 1 paar handschoenen en 2 paar sokken.
Ze komen tot leven in vele kleine en grote schilderijen. Hun avonturen weerspiegelen de vriendschap en de ruzietjes tussen de twee schilders.
Dankzij Rood, Geeltje, de Blauwe en Groene sokken wordt hun werk een spel, en ontdekken ze hoe leuk samen werken en samen spelen kan zijn.

In een palet met de vier hoofdkleuren schilderen we dit verhaal met weinig woorden, veel spel, spanning en muziek.
Het wordt een kleurrijk palet vol poëzie en clownerie, waarin uiteindelijk de vriendschap zegeviert.


Wie is wie

Geert Van Doorselaere & Johan Dils: ideeën, poppen, decor en spel
Rob Stütterheim: coaching en improvisatie
Billy Bernard (Chaussée): regie
Lies Steeno: lesmap


Technische gegevens

Doelpubliek: kinderen van 3 tot 7 jaar
Max. aantal toeschouwers: 120
Speelduur: 45 minuten
Min. speelvlak hoogte: 2.8 meter
Min. speelvlak breedte: 6 meter
Min. speelvlak diepte: 5.5 meter
Verduistering: De speelzaal moet overal en volledig verduisterd zijn. We kunnen - op aanvraag - verduisteringsplastic meebrengen.
Opbouwtijd: 2h30
Afbouwtijd: 1h30
Licht en geluid: Wordt door Wortel voorzien, maar kan ook met eigen installatie
Uitkoopsom: Vanaf EUR465


Downloads

Lesmap:
Technische fiche voor scholen:
Technische fiche voor theaters en CC's:
Foto's voor drukwerk: